I'm back!

Det är snart sommarlov. Snart slutar jag i Molkom för gott. Är det bra? Eller dåligt? Känns det skönt eller känns det hemskt? Jag vet inte, jag har ingen aning faktiskt. Lite båda delarna. Jag kommer sakna Molkom, det är klart jag kommer göra det. Alla människor och att ha en liten skådespelarbubbla skyddad från den hårda verkligheten. Men det ska bli skönt att bli fri, att få testa sina vingar lite. Bygga upp sitt liv på riktigt. Oavsett om jag läser en liten halvfartskurs på universitetet i höst eller inte så blir det första året sedan jag var 5 som jag inte går i skolan på riktigt, varje dag, med en klass och lärare som känner mig och sådär. För en liten halvfartskurs, det räknas inte riktigt tycker jag. Så hur känns det? Att inte gå i skolan något mer? Jag vet inte, jag är ju inte där än, men det känns spännande!
 
I sommar ska jag jobba i hemtjänsten. Det kommer antagligen bli en väldigt lärorik och intressant sommar! Jag hoppas kunna göra mycket videos också. Och så ska jag hålla i workshops på Multicon, göra ett samarbete för ett företag inom cosplayvärlden och förhoppningsvis åka till Danmark men min pöjk.
 
Och vad händer sen? När jag blir skolfri? Jo, jag ska då som sagt kanske läsa någon universitetskurs, om jag kommer in och om jag känner för det. Sedan ska jag väl försöka jobba lite, om jag kan få något deltidsjobb så att jag samlar på mig lite pengar. Men det jag ska satsa mest på, det är att söka ALLA skådespelar och statistjobb jag kan hitta. Jag ska kämpa och kämpa för att komma in i den här branschen för det är ju det jag vill. Och till våren sen, då ska jag söka in till alla tänkbara skolor, både i storbritannien och kanske någon av scenskolorna här i Sverige. Jag vill ju helst komma in i storbritannien dock, så det är det jag ska satsa på. Därför ska jag också göra youtubevideos på engelska och plugga IELTS på egen hand. Så jag kommer nog hitta mig saker att göra, det kommer knappas bli en slapp höst!
 
Så, frågan som alla hatar: Vad ska du göra i höst? Och i sommar, den frågan är nog trevligare att svara på! ^^
 
 

Kommentera här: