Medeltidsveckan

Sommarens semester gick återigen till Visby och Medeltidsveckan. Denna gången åkte jag dit med min kompis och hennes familj. Det var väldigt mysigt och vi gjorde massa roligt! Visby är ju så otroligt vackert att man inte kan låta bli att bara njuta av att vistas i den staden.
 
 
 
Det var ett tag sedan jag gick ha på mig mina medeltida kläder. Kände mig som hemma, det var härligt!
 
 
 
Som den nörd jag är, och för att passa på i den fina miljön, så hade jag på mig Merida en av dagarna! Det blev dock ingen photoshoot. Dock bor jag i Kalmar nu så det kan ju kanske bli av här, man vet aldrig!
 
Självklart så var vi på f.d Jauvet, nu mera Bastardus Sans, Ronja Rövardotter-föreställning. Detta på bilden är Skalle-Per. Årets bästa karaktär var ju dock TrumpNissen!
 
Såhär tjusig var jag på kvällen när det var dags för eldshow med Koenix!
 
Tog på mig Meridaklänningen och körde den som en vanlig människa en av dagarna. Såhär söt var jag då!
 
En kväll var det tornerspel och vi gick dit som Merlin och Morgana! Jag är ju Merlin då, men det kanske syns. Älskar att kunna kombinera Medeltidsveckan och cosplay! Något år ska jag ta med mig Daenerys dit.
 
Och självklart måste vi avsluta denna lilla bildserie med lite klassiska Gotlänska rosor. Det är så otroligt fint på Gotalnd som sagt!
 
Vi hade även en Merin-photoshoot, så ni kan vänta er lite snygga bilder från den i framtiden!

Kommentera här: