Merida Cosplay

Jag tänkte prata lite mer om min Merida. I höstas så bestämde jag mig för att göra en cosplay till Multicon som är en fandomkonvent i Sollentuna utanför Stockholm. Jag funderade länge och väl på vem jag ville göra, gärna någon med koppling till någon av Multicons huvudfandoms. Så jag tänkte Disney. Det stod mellan Belle och Merida ett tag - men sedan så bestämde jag mig för att Meridas klänning och karaktär i allmänhet var roligare.
 
Så efter jul köpte jag tyg och började sy. Och så har jag hållit på med det lite till och från sedan dess, och nu är den klar! Den är sydd i linne och ylle, för jag ville ha den så riktig som möjligt. Och det är de materialen som användes på den tiden. Jag går ju mycket på medeltidsmarknader också och jag ville kunna ha klänningen där. 
 
Jag är jättenöjd verkligen, det är den finaste cosplay jag gjort! Nu har jag inte gjort så många, och det var länge sedan sist. Men nu har jag fått upp ögonen för denna fantastiska hobby igen och det känns jätteroligt. Just nu håller jag på med Daenerys i lite olika utstyrslar och jag har planer på Lady Rose från Downton Abbey också. Så följ min blogg för att följa min cosplayresa!
 
 
I thought I'd talk more about my Merida. Last autumn I decided to make a cosplay for Multicon wich is a fandom convention in Sollentuna outside Stockholm. I thought a long time on whom I wanted to do, preferebly someone witch a connetion to one of Multicon's head fandoms. So I thought Disney. It stood between Belle and Merida for a while - but then I decided that Merida's dress and over all character was funnier.
 
So after christmas I bought my fabric and started working. And then I've worked on it back and forth since then, and now it's done! It's made out of linen and wool, for I wanted it as real as possible. And those are the materials that were used at the time. I often go to medival fairs so I wanted to be able to use it there as well.
 
I'm really happy with it, it's the best cosplay I've done! Well, I haven't done that many, and it was a long time since. But now I've opened my eyes to this fantastic hobby again and it feels great! Right not I'm working on Daenerys in different clothes and I have plans on Lady Rose from Downton Abbey as well. So follow my blog to follow my cosplay jurney!
1 Vendela:

skriven

Wow vad bra det blev! Ser verkligen ut som hon i Modig :)

Svar: Tack! ^^
Ithrenniel

Kommentera här: