Sommarlov - Summer Holiday

Nu sitter jag här hemma vid mitt nygamla skrivbord och bloggar. Det är mitt i natten och jag är någorlunda trött. Gårdagen var en utmattande dag. Det var skolavslutning och det var en jobbig upplevelse. Vi gick hela dagen och försökte att inte gråta, men sedan efter lunchen när vi samlades för ett farväl ute på gräsmattan och då brast det för alla. Vi grät och grät och grät och grät... Och så grät man lite till när man såg sitt utstädade rum som man spenderat så mycket tid i det senaste året. Jag kommer sakna alla vänner jag fått där så otroligt mycket framöver, men vi kommer att ses igen! Det kommer vi göra. Några av oss kommer ju gå i tvåan, men frågan är vilka det blir... Håll en tumme eller två för att jag blir en av dem är ni snälla.
 
Som sagt slutade vi igår, och efter en lång och hemskt solig resa hem så spenderade jag natten hemma hos min bättre hälft. Det var mysigt, jag spelade lite Final Fantasy i morse, och vi åt den nya goda Marabouchokladen som poppar i munnen. Mums! Nu idag har jag mest latat mig och börjat packa upp lite. Men inte allt, för jag ska nämligen göra om mitt rum helt, så allt ska packas ihop, städas ordning, rensas bland och fixas till. Jag hoppas mitt rum blir bra!
 
Alla underbara filmare och skådisar på Molkom 2014/2015
All the wonderful filmers and actors at Molkom 2014/2015
 
I'm sitting here blogging at my old new desk. It's in the middle of the night and I'm rather tired. Yesterday was a hard day. The term ended and that was an aweful experience. We went all day trying not to cry, but after lunch when we were about to say good bye our walls went down. And we cried and cried and cried and cried... And the you cried when you had to say good bye to your empty room that you've spent so much time in during the past year. I'll miss all my friends, but we'll se each other again! We will. Some of us will go the second year, the question is who... Keep one or two fingers crossed for me, will you?
 
As I said the term ended yesterday, and after a long terribly sunny journey home I spent the night at my better halfs bed. It was cosy, I played Final Fantasy this morning and we ate the new Marabou chocolate that popps in your mouth. Yummy! Today I've been lazy and started to unpack a few things. But not everything, because I'm about to do a makeover on my room. So everything has to be packed, cleaned, rinced and fixed. I hope my room'll turn out nice!

Kommentera här: