Fobiträning

Imorgon smäller det. Eller bränns kanske man skulle kunna säga för att skojja till det lite. Jag ska iväg på min första kosultering (heter det ens så?) gällande min fobi för maneter. Jag är livrädd. Jag vet att jag kommer behöva möta min rädsla och jag vill inte. Jag vill bara slippa den. Men för att slippa den måste jag möta och komma över den. Jag önskar bara att man liksom kunde hoppa över just det steget...
 
Efteråt ska jag åka till stranden och bada med min käraste. Så det är väl lite upp till bevis, antingen är jag lite säkrare i vattnet, eller så är jag redan så uppskrämd att jag inte kommer våga gå i alls. Jag vet inte hur mycket vi kommer göra nu första gången. Jag har hört att när man väl börjar träna bort en specifik fobi så går det ganska enkelt. Men jag vet inte... Jag är ju tveksam till det. Det stämmer säkert, men när man själv har en fobi så är det så svårt att tro...
 
Det hade väl varit passande att till det här inlägget posta en bild på en manet, men vi skippar det. Jag slipper gärna panikattacker ikväll, jag sparar dem tills imorgon. God natt med er!
 
 
 

Kommentera här: