Biljetter - check! -- Tickets - check!

Och så har jag slutligen beställt mina tågbiljetter till Multicon! Det blev asdyrt, men jag kunde inte beställa tidigare eftersom jag inte hade tiderna, och det var massa strul med mina semesterdagar på jobbet... Men nu är det gjort och jag hoppas verkligen att dagarna blir värda pengarna jag nu lagt ut. Det blir de säkert. Mutlicon förra året var underbart, och jag vet att det kommer bli minst lika underbart det här året - om inte ännu bättre. 
 
Men jag har ett litet litet problem. Jag kommer inte hinna klart med den Daenerys jag tänkt. Jag har inte beställt tyg än, och jag har faktiskt inte råd med det just nu. Men jag har tyg till en annan av hennes klänningar, så jag funderar på att göra den istället. Dock är det ju bara två veckor kvar, så jag är aningen tveksam till att jag hinner det. Men samtidigt så skadar det ju inte att jag börjar på den, bara jag inte känner att jag måste stressa klart det. För det var inte meningen heller, Daeneryscosplayen gör jag för att jag vill, inte för att det måste blir klar till just Multicon i år. Det hade ju förstås varit roligt, men icke nödvändigt. Jag har ju min tjusiga Merida!
 
Vad tycker ni, ska jag börja sy den här cosplayen nu, eller ska jag bara låta Daenerys vänta lite tills jag har råd med den cosplay jag redan påbörjat?
 
 
And finally I've ordered my tickets for Mutlicon! It was really expensive, but I couldn't order them earlier cause I didn't know the times, and it was troubble with my holiday days at work... But now it's done and I hope the days are worth the mondey I've payed. I'm sure it is. Multicon last year was wonderful, and I know this year will be even more wonderful.
 
But I do have a little problem. I won't be able to finish my Daenerys cosplay. I haven't ordered fabric yet, and to be honest I can't aford it right now. But I do have fabric for another of her dresses, so I'm thinking of making that one instead. Still, there's only two weeks left, so I'm rather doubtful of if I can make it in time. Still, it doesn't hurt to start on it, as long as I don't feel the preassure to finish it in time. For that wasn't the plan, the Daenerys cosplay was for fun, because I wanted to make it, not beacause I needed it done for Multicon this year. It woudl've been fun, but not necessary. I do have my wonderful Merida!
 
What do you think, should I start on this cosplay now, or should I just let my Daenerys wait until I can afford the cosplay I've already started?
 
1 Ellen:

skriven

VÄNTA med den Daenerys dräkten du redan börjat med, jag vill hellre se att du gör den klar än att du börjar på en annan, var så spänd på att få se slutresultatet med den du håller på med.. :( :)

Kommentera här: