Amy Pond och färga håret??

Jag har tagit ett beslut. Jag ska inte göra klart Daenerys till Multicon, inte ens försöka. Jag hinner inte och jag har inte råd. Men jag kommer göra klart den, såklart! Cosplay är mitt fritidsintresse, inte något jag enbart gör för konvent.
 
Däremot har jag en annan cosplay för mig som jag ska hinna klart till Multicon. Min Merida, henne kommer jag bara ha på Halabalot. I övrigt har jag bara min Hogwartsuniform att gå runt i, och så ett par nördiga t-shirts. Jag kände att jag ville ha en "casual cosplay" att gå runt i under konventet, något jag inte behöver jobba med, vara försiktig med eller så - bara vanliga kläder fast det är en cosplay! Så jag bestämde mig för att göra Amy Pond.
 
Jag har köpt en röd tröja som liknar den hon har lite vagt... Den hon faktiskt har, från American Apparel, är slutsåld överallt. Jag har skannat hela internet... Men en röd tröja blir det, jag håller på att buda på ett par blå converse, en svart kjol har jag, strumpor har jag, strumpbyxor kan jag fixa rätt lätt och så är det det här med håret... 
 
Jag har i flera år velat klippa mig kort och färga håret rött. Men har jag gjort det? Nej, jag är en liten fegis.Jag har aldrig någonsin gjort något mer drastiskt med mitt hår än att klippa lugg, Och jag vill så gärna, men jag är så osäker på om jag passar i det eller inte... Men nu, nu smäller det! Jag ska färga håret rött för att kunna cosplaya Amy Pond på Multicon. Och för att jag vill, för rött hår är det vackraste som finns! Tror ni jag vågar?
 
 
 
 

Kommentera här: