Mina senaste dagar - My last days

De senaste dagarna har jag haft en otroligt bra tid. Eller ja, visserligen har jag varit sjuk och mått lite dåligt, men det resulterade i något bra på ett sätt. I torsdags så vaknade jag upp med en förkylning. Feber, ont i huvudet och halsen - ni vet hur det är. Så jag låg och tyckte synd om mig själv ända in på eftermiddagen då min käraste ringde och sa att han skulle kika förbi och klappa mig lite tröstande på huvudet. Och det gjorde han, och mer därtill. Han stannade över natten och invigde mig i superhjältefilmer. Jag var inte frisk under fredagen så jag stannade hemma från jobbet även då. Och snäll som han är, min käraste, så stannade han kvar hos mig hela dagen. Vi såg på film, spelade spel och umgicks bara rent allmänt, ni vet, som man gör. Det var väldigt trevligt. Han stannade faktiskt ännu en natt, och ibland så önskar jag att det kunde vara så jämt. Att vi kunde sova tillsammans (i en större säng dock) varenda natt. I lördags så åkte jag till jobbet igen, dock mådde jag jättedåligt större delen av tiden, så frisk är jag ju inte riktigt skulle jag säga. Min hals och mitt huvud skulle inte säga det i alla fall. Efter jobbet var jag tvungen att åka in till stan och lämna min kärastes nycklar till honom eftersom han glömt dem hemma hos mig. Det råkade bara bli så att jag hängde med honom hem till ett par av hans universitetskompisar och där var vi en stund och pratade, drack te och sådär. Min blyga, obekväma sida tittade fram och jag satt mest tyst i ett soffhörn... Men men, man kan inte vara perfekt jämt! Vi åkte hur som helst hem till honom sedan och jag sov över där. Nu sitter jag hemma och borde fixa i mitt rum, men tror ni jag gör det? Nope, såklart inte.
 
 
The last days I've had an incredibly good time. Or well, I have been ill and been feeling bad, but it turned into someting good in a way. This thursday I woke up with a cold. Fever, headache and a bad throat - you know what it's like. So I lay there in my bed feeling bad until noon when my dearest called me and said he would pop by and give me a hug. And he did - and more too. He staid over night and made me watch superhero movies for the first time. I was still ill on friday so I didn't go back to work. My kind and swett dearest stayed with me the whole day. We watched movies, played games and just spent time togeather, you know, like you do. It was very nice. He actually stayed one more night. On saturday I went back to work, but I felt ill most of them time. My throat and my head would still say I'm ill. After work I had to go into town to give back my dearest's keys that he'd forgotten.It just happend to be so that I followed him to some of his university friends, and there we were for a while talking, drinking tea and such. My shy, uncomfortable side payed a visist and I mostly sat in a corner of the sofa... Well well, you can't always be perfect! We went home to him afterwards and I slept there. Now I'm home and I should be fixing my room, but do you think I do? Nope, ofcourse not.

Kommentera här: