En lista

1. Vem är din bästa vän? Eftersom jag bytt ut mitt riktigiga namn till alviska så gör jag likadant här. Nessimon heter han.

2. Vad har du för skostorlek? 39

3. Brukar du skratta för dig själv? Ja, jag kan vara riktigt rolig!

4. Vilket är ditt favoritnummer? 2. Jag vet inte varför, den siffran bara fyller mig med välbehag.

5. Vad var det senaste du åt? Två rostade mackor med en kopp te till.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Kanske en mörkblå en.

7. Hur är vädret just nu? Grått...
 
8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Nessimon, vi pratade i gårkväll.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta/samma könet? Håret kanske? Ansiktet? Jag vet inte, jag brukar väl inte irekt se andra saker hos det motsatta könet mot vad jag ser hos samma kön...

10. Tv eller dator? Datorn.

11. Favorit TV-program? Om man inte räknar TVserier så måste jag nog säga REA.

12. Har du några syskon? En liten bror på 15 år.

13. Längd? 166 cm.

14. Hårfärg? Mörkblond/askblond/guldblond. En härlig blandning!

15. Ögonfärg? Blågrå.

16. Använder du kontaktlinser? Nej, men jag använder glasögon.

17. Favorit högtid? Julen.

18. Favorit månad? Juli kanske, eller december.

19. Har du gråtit någon gång utan någon anledning? Ja, det har jag. Mina tårar behöver inte mycket för att börja forsa.

20. Vilken var den senaste filmen du såg? Vi såg på våra actionfilmer i skolan. Och vi såg på massa tyska propagandafilmer fårn 30-talet på filmhistorian innan det.

21. Favoritdag på året? Julafton eller min födelsedag.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Jag vet inte. Alltså, dejter tycker jag är överskattade. Men jag tror nog jag är för osäker snarare än blyg. Jag vill liksom inte anta att någon jag gillar gillar mig tillbaka om det visar sig att det inte är så...

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)? Jag jobbar på det!

24. Kramar eller kyssar? Kramar!

25. Choklad eller vanilj? Choklad!!!

26. Har du tattueringar? Nej, och jag tror inte jag kommer skaffa någon.

27. Vad lyssnar du på just nu? Datorns surrande.

28. Är du kär i någon kändis? Nej, men man kan väl säga att jag har en kändiscrush på David Tennant.

29. Vilka böcker läser du just nu? Insurgent.

30. Piercingar? Har ett hål i varje öra.

31. Vad gör du just nu? Tänker på att jag borde sluta med det här och istället bege mig in till stan.

32. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Saltade pappapopcorn!

33. Hundar eller katter? Katter!

34. Favoritblomma?  Körsbärsblommor är fina.

35. Har du blivit påkommen att göra något du inte får göra? Det har jag säkert, men jag kommer inte på vad det kan ha varit.

36. Har du en bästa kompis i det motsatta könet? Jajjamensan! Jag har väldigt svårt att få bra vänner, men nästan alla människor jag kommit riktigt riktigt nära har varit av motsatt kön.

37. Har du älskat någon nångång? Ja.

38. Vem vill du träffa just nu? Nessimon! Det suger att bo på internatskola och inte kunna träffa folk...

39. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Jo, det är jag väl. Facebookvän. Har två vänner från grundskolan jag har bra kontakt med, annats är det lite dåligt med det...

40. Har du någon gång skjutit med en pistol? Nej, jag föredrar pilbåge!

41. Gillar du att flyga med flygplan? Gillar och gillar, nej det gör jag väl inte. Men det ser fint ut!

42. Höger eller vänster-hänt? Jag är högerhänt.

43. Hur många kuddar sover du med? En, plus ett gosedjur. Jag vet att många sover med en kudde som de kramar, samtidigt som det ses ner på gosedjur... Det tycker jag är lite märkligt. ;)

44. Saknar du någon? Ja, jag saknar Nessimon. Och jag saknar mig själv så som jag var förr. Och jag saknar alla underbara nördar jag träffade på Multicon i somras!
 

Kommentera här: