En onsdag i december

Onsdag idag mina vänner. I övermorgon åker jag hem. Hem till Götet, hem till familjen, hem till kärleken, hem till regnet och blåsten. Det ska bli så jäkla skönt! Hela den här terminen har varit som en enda lång vandring genom en treskmark kandad av Dementorer. Jag är inte ensam om att känna så, hälften av klassen känner ungefär likadant. Och det är ju inte bra, det tyder på att någonting är fel. Dessutom så påverkar vi ju varandra. Vi piggar ju knappast upp varandra när alla mår dåligt, vi drar ner varandra i skiten istället. Men nog om det - snart är det lov! Och det är så himla välbehövligt och det ska bli så underbart skönt.
 
Igår hade ettorna sin sista föreställning, och efter det rev vi scenen. Jag som rekvisitaansvarig hade ju hand om att ställa alla saker på sin räta plats. Inte det lättaste när saker och ting inte har någon plats... men det funkade fint ändå! 
 
Idag byggde vi skådisar scenen inför morgondagens julshow. Imorgon är den nämligen julbord med julshow efteråt. Vem som får uppträda med vad som. Alla verkade tro att jag skulle spela cello, men icke! Min cello har redan farit på jullov.
 
Vi såg på alla filmer idag också, alla som gjorts under terminen. Ettornas filmer var alla vi tvåor rätt imponerad över tror jag, det känns som att de gjorde bättre ifrån sig än vad vi gjorde förra året (filmmässigt). Våra filmer var också imponerande! Jättebra. Men ändå känner jag mig depp över hela filmprojektet. Eftersom det går fyra filmtvåor i år så gjordes fyra filmer. Fyra filmer för sju skådisar. Det är klart att alla inte kan få lika mycket screentome. Men att jag får en enda liten roll som bara är med kanske en halv minut, medan två av mina klasskompisar får två roller var som båda är större än vad min är... Då är det klart att man tycker det är orättvist. Att man blir lite sur. Jag vill också få chansen att visa vad jag går för! Jag vill också ha något imponerande att visa upp. Men ja...
 
Nu sitter jag här i kvällningen och har ont i huvudet. Vet inte varför. Är väldigt ljuskänslig idag. Det är jättejobbigt att sitta och läsa, jättejobbigt att sitta och stirra på datorskärmen och mobilskärmen. Undra vad som är felet...
 
I afton är det fest. Julfest. Woop woop. Party party, eller vad man säger...Jag ska ta mig dit, i alla fall ett tag. Jag har tillochmed gått så långt att jag köpt mig lite cider.
 
Ha en trevlig kväll nu allesammans!

Kommentera här: