Massa massa info om lilla jag

1. Hur gammal är du om fem år? Då är jag 25. Mitt i livet så att säga. Usch, jag börjar bli gammal...
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina fem fina klassisar.
3. Hur lång är du? 165 cm ungefär.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Jag såg en romantisk film... Vad hette den nu? Sleepless in Seattle!
5. Vem ringde du senast? Min käraste <3
6. Vem ringde dig senast? Min käraste <3
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Jag ska jobba på Kårkällaren ikväll så det är nog bäst om jag hjälper dig tidigare."
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De är gifta.
10. När såg du senast din mamma? I måndags när vi körde upp alla mina grejer till skolan.
11. Vilken ögonfärg har du? Gråblå
12. När vaknade du i dag? Vid elva någon gång.
13. Vilken är din favorit julsång? Nu är det Jul igen!
14. Vilken är din favoritplats? I en säng i min kärastes famn med en skål popcorn och en bra film.
15. Vilken plats föredrar du minst? Varma bussar.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag kommer ha en klarare bild av vad jag kommer göra i mitt liv, vara skådespelare och ha medverkat i ett par filmer, lever ihop med min älskling och har en bra självkänsla. Kanske bor jag till och med i Edinburgh.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag var jätterädd för Katla och Mårran.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Jag tror det var i förra helgen då jag umgicks med min käraste och vi hade väldigt roligt.
19. Hur stor är din säng? Jag är inte helt säker på hur stor min internatsäng är, kanske är det en 90-säng? Min säng hemma är 120 i alla fall.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har en bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag sovar oftast i en stor tröja. Gärna en som luktar gott (alltså en "stulen" pojkvänströja).
22. Hur många kuddar har du i sängen? En sovkudde (hade två i somras när båda kuddarna var hemma) och så har jag tre prydnadskuddar (och ännu fler hemma).
23. Hur många landskap har du bott i? Två. Västra Götaland och Värmland.
24. Vilka städer har du bott i? Göteborg och Molkom.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag älskar att vara barfota!
26. Är du social? Nej, jag är ganska tillbakadragen som person.
27. Vilken är din favoritglass? Allt som smakar ljuv choklad.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Hemmagjort chokladpudding med grädde!
29. Tycker du om kinamat? Ja, i alla fall det vi kallar Kinamat här i Sverige.
30. Tycker du om kaffe? Nej, usch, blä!!!
31. Vad dricker du till frukost? Lite olika, ibland dricker jag mjök, ibland te, ibland oboy, ibland varm choklad och ibland juice. 
32. Sover du på någon särskild sida? Jag sover alltid på sidan eller lite halvt på mage. 
33. Kan du spela poker? Nej, men jag har testat lite och tycker det är rätt tråkigt.
34. Tycker du om att mysa/kela? Jag älskar att mysa!!! Mys är det bästa som finns.
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det skulle jag nog säga. Och jag har jättesvårt att göra mig av med saker.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nja, jag hade en i scoutkåren som fyllde samma dag som jag för länge länge sen.
37. Vill du ha barn? Ja, det skulle jag vilja. Jag vill föra mitt arv vidare liksom... eller vad man nu ska säga. Fast jag vet inte om jag vill föda för jag är väldigt rädd för födandet. Jag kanske adopterar. Det gör jag hemskt gärna. Jag har mostrar som är adopterade och det skulle kännas så naturligt.
38. Kan du några andra språk än svenska? Jag kan engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Det är ju en sån där sak som man vill göra, fast samtidigt inte...
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet alla dar i veckan! Fast även om jag älskar havet så klarar jag knappt att bada där på grund av min manetfobi. Fast jag jobbar på det.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Cosplays, att göra roliga saker med vänner och kläder.
42. Äger du dyrbara smycken? Dyrbara emetionellt i alla fall.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Åhhh, TVserier, det räknas va?? Sherlock, Morden i Midsomer, Doctor Who, Downton Abbey, Broadchurch, Merlin...
44. Kan du rulla med tungan? Jupp.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag har en kompis som heter Moa som har ett väldigt härligt skatt.
46. Sover du med gosedjur? Ja, jag sover med en nalle som jag fick av min Käraste på vår ettårsdag.
47. Vad har du för ringsignal? Doctor Who theme.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Vi har kvar massor där hemma. Som sagt - svårt att göra mig av med saker.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min dagbok.
50. Flirtar du mycket? Det tror jag inte...
51. Kan du byta olja på bilen? Nope.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej jag kör ju inte bil.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Jag håller på att läsa 1984. Jag hade höga förväntingar på den, men jag blir mer och mer besviken av att den utvecklar sig till en (typ) kärlekshistoria.
54. Läser du dagstidningen? Ibland. Jag har GP som app på telefonen så jag läser en hel del där.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope.
56. Dansar du i bilen? Jag har aldrig ägt eller haft en bil i familjen så jag har tyvärr aldrig fått chansen.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Jag har ingen aning, det kanske var julkalendern... vilken kanal det nu var på...
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Jag gick igenom min monolog och strök och la till lite ord och meningar.
59. När var du i kyrkan senast? Det var i påskas då vi hade ett påskspel där med skolan.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hmmm... Jag tror det var Aase.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Två veckor give or take. Det var på WSJ i Sverige för fyra år sedan.
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Min käraste, han lagade frukost! <3
63. Vad lyssnar du på just nu? En gammal Uppdrag Gransking på youtube.
64. Har du varit med i tidningen? Ja, vet ni vad?? Jag var med i Kungälvsposten häromdagen faktiskt! Det var ett reportage från festivalen där då jag var utklädd till Merida. Det var en fin bild av mig på utsidan faktiskt, hehe.
65. Vad är det konstigaste du ätit? Jag äter inte så mycket konstigt...
66. Vem såg dig naken senast? Min kärste.
67. Vad är det för färg på din tandborste? Blå och vit.
68. Hur imponerar man på dig? Man pratar inte om vikt, utseende eller träning. Man är trevlig och tar inte över konversationen. Och så får man gärna ha intressen som överrensstämmer med mina.
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Min käraste.
70. Har du någon piercing? Vanliga hål i öronen.
71. Din största vinst? Att jag fick min käraste! <3 Det är min största vinst i livet.
72. Civilstånd? Upptagen.
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Mugglis, Facebook, Blogg.se, Youtube och min mejl.
75. Ångrar du någonting du gjort? Ja, det är klart. Men inget som hänger över mig som en mörk skugga.
76. Hur gammal är din pappa? 46 har jag för mig.
77. Vilket är ditt drömjobb? Skådespelerska!
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Jag skulle vilja flytta till Edinburgh. Och besöka HP-världen i USA!
79. Vad har du haft för husdjur? Jag har aldrig haft något.
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Jag är jättekänslig för solen, mår inte bra i huvudet, kroppen eller själen av en massa sol och värme. Jag har ganska dålig självkänsla. Jag är beroende av chips.
81. Svär du ofta? Nej, jag tycker inte om svordomar. Självklart kan jag använda några själv ibland när det verkligen behövs för att lägga tyngd, haha, men att överanvända svärord hela tiden är bara dumt tycker jag. 
82. Sverige när det är som bäst? Våren när det börjar övergå mot sommar och är varmt!
83. Kan du åka slalom? Jag har åkt en gång i mitt liv och jag var faktiskt jätteduktig för att vara nybörjare!
84. Vad har du ätit i dag? Knäckemackor med ost, sallad med fetaost, tomat och diverse blad, en tomatkikärtsmajsgryta med ris och choklad.
85. Vad har du för utbildning? Grundskola, Gymnasium (estet-teater), Ett år på Folkhögskola (skådespelare).
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina ögon.
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Min mage.
88. Vilken är din bästa egenskap? Jag kan motstå grupptryck.
89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag har en dålig självkänsla.
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Bara två??? Anne Frank och Oscar Schindler.
91. Saknar du någon? JAAAAA, jag saknar min käraste så att det gör on ända in själen!!!
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Jag tycker det, jag älskar födelsedagar!
93. Vad gör dig ledsen? Åh, mycket gör mig ledsen. Orättvisor och orätt i samhället, sorgliga filmer och böcker, att saker och ting är jobbigt och går fel, stress, att inte få träffa folk man älskar.
94. Vad gör dig glad? Att umgås med min käraste, att spela sällskapsspel med min familj, att ordna med frågesport, att vara klar med en cosplay och gå runt och visa upp den för folk och att läsa Harry Potter.
95. Har du varit gift eller förlovad? Nej, men förlova mig skulle jag kunna tänka mig att göra som ganska ung faktiskt. Jag tycker inte att det är fel.
96. Vad ska du göra i helgen? Det är ju helg nu och vi jobbar stenhårt med en föreställning vi ska sätta upp till på torsdag. Arbetet påbörjades i torsdags och vi ska skriva egna monologer, fixa allt med scen, kostym, ljus, rekvisita och smink, repetera massor OCH hinna sova. Det är väldigt stressigt...
97. Vad är det knasigaste du gjort? Badat i en vattenpöl. ^^
98. Vad har du för laster? Att jag inte vågar visa mig själv, att jag knappt vet vem hen ÄR och att jag är så tyst och tillbakadragen.
99. Vem är din förebild? Astrid Lindgren,
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Jag ska redigera en video och sedan gå och lägga mig.
1 Sahara:

skriven

Åh vad lik mig du verkar hahahha xD
MERLIN! <3<3<3<3

Svar:
Ithrenniel

Kommentera här: