Identitetskris

Jag befinner mig mitt i någon slags indentitetskris. Vem är jag? Vad vill jag? Vart ska jag? Vart kommer jag ifrån? Vart är jag påväg? (Ni som pluggar skådespeleri fattar grejen, haha.)
 
Jag har svårt med detta just nu. Jag är osäker på vem jag är och vem jag vill vara. Jag har svårt att hitta min plats i livet. Jag har svårt att veta hur jag ska vara med kompisar och vänner. Jag vet inte vad jag vill ägna min tid och mitt liv åt. Vill jag ens bli skådespelare? Vill jag ens vara här? Passar jag in? Är jag mig själv? Varför tar jag inte mer plats? Vad vill jag annars bli? Vill jag hålla på med cosplay? Vill jag komma igång mer med youtube? Varför går det inte bara snabbt och lätt? Varför är jag inte rik? Varför har jag inte kroppen jag vill ha? Varför strävar jag inte efter att uppnå kroppen jag vill ha? Varför vågar jag inte klippa håret? Vad har jag för stil? Vad har jag för drivkraft?
 
Usch. Jag vill inte ha det såhär. Jag vill bli av med alla tankar och börja leva mitt liv så som jag vill leva det. Jag vill att *poff* allt ska vara så som jag vill. Men det går inte till så. Man måste jobba på sig själv, men hur ska man kunna göra det när man inte vet vart man ska börja eller vad man ens ska jobba och ändra på?
 
Hjälp mig tänka glada tankar. Hjälp mig lista ut vem jag är. Borde jag klippa mig? Ska jag fortsätta med cosplay? Ska jag börja satsa lite mer på youtube? Är skådespelare rätt väg att gå? Säg något snällt i en kommentar är du snäll.
 
 
I'm in the middle of some kind of an identity crises.Who am I? What do I want? Where do I want to go? Where do I come from? Where am I going?
 
I have a hard time with all of that at the moment. I'm not sure of who I am and who I want to be. I have a hard time finding my place in life. I have a hard time of knowing how to present myself around friends. I don't know what I want to spend my time with. Do I even want to be an actress? Do I even want to be here? Do I fit in? Am I myself? Why don't I take more place. What else do I want to be? Do I want to continue cosplaying? Do I want to make more effort with youtube? Why isn't it simple and easy? Why am I not rich? Why don't I have the body I want? Why don't I try to get that body? Do I dare to cut my hair? What is my style? What is my inspiration in life?
 
Hugh. I don't want it to be like this. I want to get rid of all the thought and start living my life the way I want to. I want it to *poof* become all I want to be. But that's not the way it works. You have to work on yourself,, but how do you do that when you don't know where to start or even what you want to work with and change?
 
Help me with happy thoughts. Help me figure out who I am. Should I get a haircut? Should I continue cosplaying? Should I start to put more effort into youtube? Is acting the right way to go? Pleace, tell me something nice in the comments.
1 Cocons:

skriven

Först och främst måste jag säga att jag tycker du är ascool!
Och tankarna du beskriver kommer alla till någon gång i livet, och jag anser störst att du ska göra det du gör nu, vara dig själv. Det är det mest grymma en kvinna kan göra. ? Allt som du tycker roligt, älskar du skådespeleriet ? då ska du fortsätta med det. Livet behöver inte ha samma vägen tiden ut, du hinner ta många omvägar, finns ingen anledning till att rusha fram något svar på vem man är, det kommer med livet. Man ska lära sig att älska sig själv, så kommer det ganska självklart.

PUSS på dig.

Kommentera här: