Hemlängtan

Ni vet, hemlängtan? Ni vet den känslan av att vilja vara någon annan stans? Så känner jag nu. Jag vill inte sitta här i mitt rum, jag vill sitta i min kärastes famn. Mysa. Se en film. Jag ska hem på fredag, det ser jag fram emot! Så egentligen är det inte så farligt. Jag behöver bara stå ut i sex dagar och ett par timmar. Sen får jag en lååång mysig kram, ett par pussar och så mår jag bra i magen. 
 
Idag har jag plockat lite i mitt rum. Har inte ätit någonting för jag orkar inte fixa ihop något att äta. Jag är mest sugen på popcorn. Jag blir såhär under min mens, jag tappar aptiten. Är bara sugen på godsaker. Och pizza. Vet ni en sak som stör mig? Att så kan man inte säga. Eller jo, man kan säga så. Men man kan inte säga att "idag ska jag bara äta pizza och godis" för då blir man klassad som onyttig, dumskallig och tjock och äckligt. Förstår ni vad  jag menar?
 
I min klass är det mycket... hälsohets. Inte som så att folk snackar skit om varandra (vad jag vet), men man snackar mycket skit om sig själva. Och det är ju som att snacka skit om andra indirekt. Att säga att "jag får inte äta nååågot onyttigt nu för annars kan jag inte visa mig i bikini i Grekland", det är ju som att säga att "du måste också göra så för annars kommer alla tycka du ser ful, tjock och äcklig ut i bikini". Det menas kanske inte så, men konsekvensen blir ju så. En kroppshets. Att man måste vara supersmal, ofettig och vältränad för att kunna ha bikini? Jag blir så jävla ledsen och arg på sånt. Kan inte alla bara få ha sin kropp utan att känna att man måste ändra på den??? Kan inte alla bara få känna att det är okej att äta choklad utan att säga högt att man egentligen inte borde? Jag blir så jävla trött och ledsen. Jävla skitvärld.
 
Omfamna dina mindre skönhetsnormiga vinklar!
 
1 A M:

skriven

Vilken mysig blogg du har! Skit i alla andra och ät vad du vill!

Svar: Tack! Det ska jag göra, haha! ^^
Ithrenniel

Kommentera här: