Glitter, klassisar och mensont

Idag hade vi föreställning! Det är anledningen till att min uppdatering varit dålig. Vi har sedan i torsdags jobbat med en produktion som hade premiär idag. Stressigt? JA. Men vi klarade det, och vi var skitbra! Temat var Grekiska Myter och vi har jobbat med varsin karaktär och skrivit egna monologer och satt ihop det till en föreställning. Vi hade lite trollskt, magiskt och mysigt tema och det blev så himla fint. Jag ska se om jag kan få tag i en bild på hur det såg ut, men tills dess får ni nöja er med en bild på hur fina vi i klassen var.
 
Jag kan appropå det ta tillfället i akt och berätta lite om min klass. Jag går andra året på Molkoms Folkhögskola, och i år är vi sju stycken i klassen. Det varierar år till år, för det är alltid färre som får fortsätta i tvåan än som går i ettan. Vissa väljer att bara läsa ett år, vi andra har en blodig kamp om lärarnas välsignelse. Vi slutade som sju personer, vilket känns lite tomt och öde. Man saknar den gamla klassen på fjorton ibland, det gör man. Men vi har fina nya ettor i år, så vi klarar oss. Vi samarbetar jättebra i klassen och alla är så himla duktiga skådespelare. Jag menar, en vecka till att göra en såpass bra föreställning? Det är inte dåligt!
 
Det har varit en vecka av slit så nu är jag helt slut. Jag känner för att bara gosa ner mig i sängen och sova tills jag vaknar utvilad av mig själv. Men det går inte. Jag har massa glitter och fetsmink kvar i ansiktet (trots att jag stått och skrubbat) så jag måste duscha av det. Sen så har jag en redovisning av arbetet att skriva. Och imorgon ska vi upp igen pigga och glada och lära oss HD-smink. Det ska bli sköjj!
 
Tänkte att jag ikväll ska se ett avsnitt av Broadchurch och äta choklad. För jag har mens och choklad hjälper. Broadchurch hjälper nog också lite. Nej men fy fan. Jag HATAR mina menssymptom. Ibland så har jag skitont i huvudet. Ibland så har jag skitont i magen. Ibland så mår jag väldigt illa hela tiden. Ibland är det allt på samma gång, men det är aldrig inget utav det. Den här mensen är en illamående mens. Jag spydde imorse och ja, ni förstår nog. Not very nice!
 
Jag saknar min pojkväääään. Jag saknar honom så. Jag vill krypa ner i hans famn och somna där. Om en vecka och en dag då får jag göra det! PRISA GUD! Längtar så.
 
 
 

Kommentera här: