Amy Pond

Ni som följer min instagram (Ithrenniel), ni vet vilken cosplay jag håller på att skrapa ihop nu i sista minuten till Multicon. Och ni som är uppmärksamma nog att läsa titeln, ni vet det också. Det är nämligen ingen mindre än Amy Pond!

Ska jag vara ärlig så gillade jag henne inte alls i början. Jag tycker hon är alldeles för taskig mot Rory (som jag älskar jättemycket) och hon är helt enkelt inte en person som jag tror jag skulle trivas så bra i sällskap med. Men hon har växt lite, och nu tycker jag väl ändå rätt bra om henne. Fast hon är långt ifrån min favoritcompanion. Hur som helst så är hon fin, och hennes stil är ball, så jag har inget emot att cosplaya henne ändå!
 
Outfiten jag valt är den hon har när Änglarna kommer tillbaka i "Time fo the Angels" och "Flesh and Stone". Hon har en röd hoodie, svart minikjol, grå tights, svarta strumpor, mörkblå converse och ett svart diadem. Svart kjol, strumpor och diadem hade jag redan. En röd tröja är beställd second hand och påväg (även om det inte är den rätta från American Apparel, den var slut överallt - jag scanade hela nätet efter den typ...), ett par marinblå convers är införskaffade second hand och ett par grå strumpbyxor inbillar jag mig inte är så svårt att hitta.
 
Då återstår bara mitt blonda hår. Amy är som bekant rödhårig. Och eftersom jag väldigt länge velat ha rött hår, men aldrig vågat ta tag i det och färga, så tänkte jag att nu är ett bra tillfälle som jag inte får missa! Så jag har köpt en hårfärg. Det är en hennafärg, så den är skonsam och bra för håret, går ut efter ett antal tvättar och är allmänt mycket bättre än vad alla kemiska hårfärger man köper överallt är. Så imorgon blir det hårfärgning! Jag hoppas det blir fint...
 
Hur som helst, det är mina cosplayplaner just nu, en casual Amy Pond till Multicon att gå runt i när man vill ha en cosplay men inte orkar ha för mycket - peruker och obekväma ömtåliga kläder. Önska mig lycka till!
 
 
Those of yoy who follows my instagram (Ithrenniel), you know which cosplay I'm trying to fix now in the last minute for Multicon. And those of you who read the title knows it too. It's noonw but Amy Pond!
 
To be hones, I didn't like her at first. I believe she's mean towards Rory (and I reallt like him) and she's just not a person I would enjoy to be with personally. But she's grown on me, and now I guess I like her a bit. But she's far from my favourite companion. ANyway she's pretty and her clothing style is cool, so I have nothing against cosplaying her!
 
The outfit that I've chosen is the one she wears when the Angels make their comeback in "Time of the Angelks" and "Flesh and Stone". She wears a red hoodie, balck mini-skirt, grey tights, balck socks, dark blue converse and a black diadem. Balck skirt, socks and diadem I already had. A red hoodie is ordered second hand an on it's way (althoug it's not the real one from American Apparel, it's out of stock everywhere - I scanned the whole internet...), a pair of dark blue converse are bought second hand and a pair of gray stockings I have this idea itäs not too hard to find...
 
Anyway, those are my cosplay plans for the moment, a casual Amy Pond to wear at Multicon when you want a cosplay but don't want to put on a wig and clothes you have to be careful with. Wish me good luck!

Kommentera här: