Min båge - My bow

Jag har faktiskt gått i bågskytte, visste ni det? Visserligen bara ett par gånger, men ändå! Jag har alltid gillat att skjuta pil, har gjort det många gånger på olika medeltidsmarknader och liknande. I somras var jag på ett slott i England där de hade bågskytte och jag testade på det. Och det var så kul för instruktören visade så noga och förklarade allt och så ställde jag mig där och bara sköt ett skott mitt i prick, haha. Det kändes rätt bra måste jag säga.
 
Bågen jag har till min Merida är en riktig båge som jag köpte i Visby på medeltidsveckan för ett par år sedan. Jag har riktiga vassa pilar till den, men de kan jag ju inte använda på konvent - det vore ju livsfarligt! Men visst är bågen fin? Och kogret? Jag borde komma ut och skjuta lite oftare känner jag. Det blir ju lite lättare nu när jag har ofarliga pilar att använda mig av.
 
 
 
Actually I've taken archery lessons, did you know? Only a few times though, but I have! I've always loved archery, I've done it a lot of times at medival fairs and such. Last summer I was at a castle in England ere they had archery and I tried it. And it was so funny beacause the instructor was so carefull and explained everything and so I took my place and shot an arrow bull's eye, haha. That felt really good I must say.
 
The bow I have for my Merida is a real bow that I bought in Visby at the medival weak a few years ago. I have real sharp arrows for it, but I can't use them at conventions ofcourse, that would be leathal! But the bow is beautiful, right? And the quiver? I should get out archering more often. It's a little easier now when I have less dangerous arroes to use.
1 Skogsraah ☾:

skriven

Wow vad häftigt! Supersnyggt :)

Svar: Tack! :D
Ithrenniel

Kommentera här: