Ithrenniels Minneshörna

Jag har sett andra bloggare som håller på med något som kallas "Throwback Thursday". På torsdagar så skriver de om något roligt minne de har och tänker tillbaka. Nu tänkte jag dra igång en liknande grej som jag valt att kalla Ithrenniels Minneshörna. Det kan handla om saker som hände när jag var barn eller saker som hände för ett par månader sedan. Huvudsaken är att jag minns!
 
Idag tänkte jag minnas dagen på semestern då vi var på Edinburgh Zoo. Det var den första dagen på semestern som inte gått åt till åkande. Vädret var otroligt varmt och soligt med regnskurar lite då och då.
 
Jag är inte överförtjust i djurparker. Visst, det är roligt att se massa spännande djur, men det finns roligare saker att göra. Dessutom tycker jag lite synd om djuren. Speciellt en sådan här överdrivet varm dag.
 
Anledningen till att vi gick dit var för att det bor två pandor där. Min mamma är lika besatt av pandor som jag är av ugglor. Det var spännande att få se pandorna, det är ju ett djur man sällan får se. De låg mest och sov bakom sina glas. Det såg mysigt ut. Hade jag varit en panda hade jag gjort samma sak.
 
Det var överlag ingen lyckad dag. Jag var grinig och sur på grund av vädret och min inre klocka. Trots det så kan jag tänka tillbaka på det och ha ett par fina minnesbilder därifrån i alla fall.
 
 

Kommentera här: