En dag i livet

Idag är det en lite trött och jobbig dag. Det är inte så att något har hänt eller så, men jag är trött och lite nedstämd. Jag har inte kunnat vila upp mig riktigt på flera flera veckor. Går och lägger mig sent och går upp tidigt. Mitt eget fel till stor del, men ändå...
 
Sedan tär det på en att ha ett förhållande med en person som bor så otroligt långt borta. Inte för att Göteborg är så otroligt långt borta om man jämför med ställen som ligger längre bort... Men det tär på en att inte kunna ses som man brukar, att inte kunna hålla om varandra, att inte kunna prata normalt.
 
Idag i skolan har vi haft en tuff dag. Karaktärsredovisningar. Utfrågningar. Man måste vara på helspänn hela tiden. Det är utmattande. Ikväll ska vi få manus till våra monologer. En innebandytävling går av stapeln också. Egentligen orkar jag nog inte gå, men jag gör det för gemenskapen. Jag vill inte tillåta mig själv att sitta och deppa på mitt rum.
 
Hur mår ni idag? Har det hänt något roligt i era liv? Eller något tråkigt? Tycker ni förresten att jag borde börja med en "veckans blogg" eller något?
 
 

Kommentera här: