Den 31:a Oktober

Idag är det den 31:a Oktober. En speciell dag på många sätt. Idag är det två månader kvar till Nyår. Idag är det sista dagen för att lämna in ansökningar till en plats som skådespelare på Astrid Lindgrens Värld. Idag är det Halloweenfiranden runt om i världen. Idag är dagen då James och Lily Potter gav sina liv för sin son Harry - en händelse som skulle komma att beröra miljontals människor över hela världen.
 
Vad gör ni idag? Firar ni Halloween? Jag vet inte riktigt hur jag kommer spendera kvällen. Antingen så kommer jag sitta här hemma i mitt rum och läsa i min underbara bok. Eller så ska jag in till stan och gå på en Halloweentillställning som universitetet ordnar. Min pojkvän går och jobbar där, så om han blir ledig ska jag dit. Annars klarar jag mig bra med min bok. 
 
Men OM det blir så att jag åker dit så blir min Halloweenkostym en "klon" av the Empty ChildNi vet i avsnittet av Doctor Who där det går runt ett litet barn i gasmask som säger "Are you my mummy?". SPOLIER! Det blir ju massa andra gasmaskstäckta människor också, och en sådan ska jag vara. En 40-talsflicka med gasmask, ärr på handen och en väldigt läskig röst.
 
Ni kan få se bilder sen när jag tagit några ;) Om det inte blir något så kommer jag ändå klä ut mig och ta lite bilder. Så det så! Ha en trevlig Halloween!
 
1 Linda:

skriven

läskig mask

Kommentera här: