Vad är väl en bal på slottet?

Idag är det dags för studentbalen. En sådan där typsik kväll då alla tjejer försöker göra sig så vackra som möjligt, och man får se killarna i kostym. Det är inte varje dag man får det ska ni veta! Speciellt inte i en klass med esteter, det är kanske en smula vanligare i naturklasser. Jag vet inte, nu är jag bara allmänt fördomsfull. 
 
Inte för att jag egentligen gör något särskillt. I Amerika när de ska på sin "prom" så brukar tjejerna alltid åka på manikyr, pedikyr, till frissören med mera under dagen. I alla fall i böcker man läser och filmer man ser. Sedan ska man gå ner för trappan i sin balklänning, alla ska applådera och en kille ska stå där nere med en blomma. Så är det inte riktigt här.
 
Jag har varken trappa, kille eller blomma. Det enda jag gjort är att anstränga mig att inte bita på naglarna nu i några veckor - och jag har lyckats riktigt bra! Jag och min moder fixar någon lämplig frissyr senare, och kanske att jag sminkar mig lite, jag har inte riktigt bestämt mig än. Huvudsaken är ju att man är där, äter finmat (som jag antagligen inte kommer uppskatta till fullo) och dansar. Om det ens kommer vara någon dans.
 
Vi får se hur det är! Nu ska jag lägga mig och läsa en stund. Är lite trött, och jag behöver energi till i kväll. Hare gött igelkött!
 
P.S Tycker ni jag passar som "emo"? ;)
 
1 Fellrendión:

skriven

Du passar som det du själv tycker, men undrar du vad jag tycker så passar du väl som det. :)

Kommentera här: