Multicons ängel

Som jag nog sagt någon gång så ska jag åka på Multicon om ett par veckor. Multicon är ett konvent för folk som gillar Harry Potter, Sherlock, Doctor Who med mera. Det kommer alltså inte vara manga/anime-fixerat som alla konvent jag varit på tidigare. 
 
Därför fungerar inte heller någon av mina tidigare cosplays. Eller jo, Luna kommer jag ta med mig. Men jag vill göra något nytt och awesome! Så vet ni vad jag kom fram till? Jag ska göra en ängel. Från Doctor Who. Ni vet, stenänglarna. De där läskiga som man inte vill råka ut för. Och det kommer bli helt magiskt! Det kommer säkert inte bli sådär jättebra, men vad gör det? Tanken är vad som räknas och jag tycker det är en aweome idé!
 
Idag ska jag in till stan och jag tänkte hoppa in på kryolan och se om de har någon passande kroppsfärg och hårfärg. Det ska ju helst inte bli allt för dyrt heller. Men det lär nog kosta ett par hundra... Vad gör man inte för konsten?!
 
Vad tror ni, kommer jag lyckas? Eller är detta bara en önskedröm från min sida?
 
 
 

Kommentera här: