Valborg

Så hörrni! Valborg idag, det vet ni va? Ska ni som så många andra ut och supa er fulla, eller håller ni er till att elda majbrasor? Själv ska jag på födelsedagskalas. Min kompis fyller år och har ett kalas med 50-tals tema. Det blir nog väldigt skoj tror jag! Jag har sytt en kjol och fixat och trixat, så nu har jag så att jag ser riktigt 50-talig ut. Ni ska få se sen! ;)
 
Den här skolveckan har varit så skum. I måndags hade vi en lektion. Hitsoria med eget arbete, så jag kunde lika gärna ha stannat hemma. I tisdags hade vi bara engelska sent på eftermiddagen. Men den skippade jag... hehe ^^' Idag hade vi en svenskalektion tidigt på morgonen där vi bara såg på film, sedan gick vi hem. I morgon är det röd dag, så då är det ingen skola. Och på fredag så får vi ledigt eftersom vår lärare är snäll, och vi ändå bara hade haft meningslös svenska på morgonen. Så ja, jag känner inte direkt någon skolstress. Även om jag borde göra det, för jag har rätt många stora inlämningar att göra...
 
Jag funderar på att göra en vlogg, men jag kommer inte på något bra att prata om! Eller, idéer har jag, men inget som känns hundra procent rätt. Kan inte ni komma med lite tips? Skulle vara gulligt av er.
 
Vi hörs, och jag lovar att då kommer fina bilder på Ithrenniel à la 50-tal!
1 Fellrendión:

skriven

Åh, jag älskar 40 och 50-talet. Du kommer säkert att ha det jättekul! :)

P.S Får jag fråga hur du lyckas göra så fina gammaldags bilder?

Svar: Jag använder ett redigeringsprogram som heter PhotoScape (gratis), där finns det "filter" som man kan använda som gör att bilden ser gammaldags ut. :)
Ithrenniel

2 freja:

skriven

Så fin mugg :D ha så kul på kalaset :)

Svar: Jag älskar den muggen! Så gigantisk att man sällan lyckas dricka allt! ^^
Ithrenniel

Kommentera här: