Från förkylningssymptom till maskeraddräkter

Det värsta med mina förkylningar är att de alltid sätter sig på ögonen. Mina ögon bara rinner och rinner, och jag kan börjar storgråta så fort jag känner för att skratta lite, eller när jag känner mig lite nedstämd. Mina tårkanaler klarar helt enkelt inte av förkylningsbaciller.
 
Hela huvudet känns som en stor sockervaddsboll. En rosa, för jag gillar inte rosa så mycket. Jag hade gillat rosa bättre om  jag ansetts vara cool och modig om jag hade kläder i den färgen, men eftersom jag är tjej så anses jag typiskt flickig med rosa. Och om det är något jag inte är så är det typsikt flickig.
 
När jag gick i lågstadiet hade vi Astrid Lindgren tema på skolan, och en kväll skulle vi visa upp allt och alla skulle klä ut sig. De flesta klädde bara ut sig till flickor från Barna i Bullerbyn, eller till Pippi, men kan ni gissa vem jag var? Jo, mitt livs största kärlek. ;) Jonatan Lejonhjärta! <3 Redan på den tiden var jag bekand med "fangirlcrushs"!
 
På mitt barnkalas när jag fyllde sju (och inte hade börjat med Harry Potter än, det kom julen sammar år) då hade jag maskeradtema. Mina tjejkompisar vara häxor, prinsessor och djur. Gissa vem jag var? Tintin! Så jag hr alltid varit lite udda på det viset. ^^
 
 
 

Kommentera här: